11/2/09

Atenció! Novetats del mes: l'Anna cuina PEIX... i es crema el dit!!

Hola nois/es,

Només un missatge mooolt curt per anunciar les dues novetats... que NO tenen res a veure una amb l'altra!

De la primera, n'estic molt orgullosa perquè ja sabeu que molt amant del peix no sóc. Doncs, el dijous passat vaig anar amb la Monica al Borough Market (al costat de la feina) i em va ensenyar les millors parades per a comprar peix i els noms en anglès i aquestes coses. Vaig comprar un SeaBass, el nostre amic llobarro, i dissabte aprofitant que l'Ignasi estava aquí el vaig cuinar. Jo soleta (ell em "supervisava") el vaig fer al forn (el peix, no l'Ignasi) amb patatetes i pastanaga talladeta maca!! I vam fer un soparet amb una mica de vi, el peix, embotits i molts formatges i uns pastissets que vam comprar. Va estar molt bé! Us poso una foto del moment previ a cuinar el peix, en què l'agafo amb molt "d'amor". El cap de setmana amb l'Ignasi ja us l'explicaré...


Anem a la segona novetat i la més... "curiosa" des de que sóc aquí! Resulta que sí, m'he cremat el dit i de valent. Però tranquils que sobreviuré i el dit també!! Doncs dilluns a última hora estava fent les últimes coses al laboratori. Estava a la flama (s'anomena Bunsen i és una flama en sí que utilitzem per fer-hi al costat tot tipus d'operacions que requereixin esterilitat com obrir ampolles amb medi de cultiu, que era el que estava fent jo). El que passa és que tenia l'ampolla a la mà dreta i a la mà esquerra un tub més petit (anomenat Falcon). Crec que estava una mica cansada i que, com que és un procés que he fet molts cops, vaig despistar-me una mica i se'm va encendre... el guant. Sí, portava guants de làtex!!! Com us podeu imaginar em vaig espantar mooolt perquè se'm va encendre (literalment amb flama) el guant i el dit a sota. Em vaig treure molt ràpid la resta del guant i vaig posar la mà sota l'aixeta. Tot i així, quedava part del guant enganxat a la punta del meu dit índex esquerre.

Per sort, treballo en un hospital així que el meu jefe de seguida em va acompanyar a les urgències de minor injuries (lesions petites) i em van atendre de seguida. El làtex desfet va marxar de seguida i el dit... bé, està cremadet. El primer dia em van posar un gassa empapada amb algo i el dit tot cobert amb dues benes amb certa forma de... condó, com va dir la Monica quan em va veure després! Ens ho vam prendre bé i els dos, el Juan i la Monica, em van ajudar molt i estan cuidant de mi... que macos. I bé, poso la foto del meu dit tipus ET... mi casa. Dimarts vaig tornar a l'hospital i ara només porto una mena de tirita gran però no em puc mullar el dit i avui m'he quedat a casa treballant (i descansant!). Demà ja tornaré a la feina, però no em deixen entrar al laboratori, aquests dies faré bondat i feina d'ordinador. I la resta m'apanyo com puc...

Bé... espero haver-vos entretingut amb l'experiència més diferent que he viscut fins ara. I és que si vius en un país, passar per urgències (i millor si petites!) forma part de l'experiència, no?! Jo estic bé, evidentment trobo a faltar "mimos" de la sister, l'Ignasi, els Pais o el cunyadet que sempre em cuiden molt en aquests casos però els rebo per telèfon i skype. Pobres, els vaig espantar una miqueta... Això sí, que algú em preparés una bona sopeta o em fes una bona abraçada no em faria res. Sola no estic, la Julie em cuida i es preocupa per mi i la Monica (sobretot) i el Juan s'han ofert a ajudar-me amb el que calgui. Sempre es troba una petita família allà on vas, diuen!

Una forta abraçada virtual,

La ET catalanna in London

Per cert, tot i que avui he explicat algo no gaire bo del laboratori, estic mooolt contenta. Divendres passat vaig obtenir els resultats del meu primer yeast-2-hybrid i, tot i que encara s'ha de confirmar, vaig obtenir resultats interessants!! He descobert que una de les meves proteïnes interacciona amb dues altres de molt importants per la replicació del HIV tipus-I i la citoquinesi. Als que us son xino, tranquils, que també ho explicaré amb calma... ho volia dir. Ja començo a tenir resultats al laboratori i el dilluns (abans de l'incident) vam tenir lab meeting i tots van estar mooolt contents d'aquest resultat, ara a veure què més descobrim...

9 comentaris:

Maria ha dit...

Hola!!!

Molen els resultats!!! Que fa el teu dit??? Ha sortit la subsanació de la FPU i tot correcte :D Ara només falta esperar

Petons!

Maria ha dit...

I com es que portaves els guants posats a la flama???

Reclamo un post freak per biòlegs :P on ens expliquis bé que fas al lab!

Petons!

Cristina ha dit...

jeje m'ha fet molta gràcia imaginar-te dient "resultats INTEESSANTS" d'aqella manera que ho dius tu... aish quan et teniem x aqui ;) weno que bé que el dit es pugui anar recuperant! i sí, laúltima part a mi m'ha sonat xina... po no pssa res a casa tinc una casi metja que segur que li sona (algo...)

cuida't (i que et cuidin força)
tomatito

Lluís ha dit...

M'alegro molt d'això de la citoquinesi del llobarro. I dius que era bo?

Aqui el llobarro també és molt bo, tot i que, generalment, no l'agafem amb guants.

Estic molt content que tot et vagi bé i que ho expliquis amb aquest sentit de l'humor que resulta molt britànic. Llegir el teu blog ve molt de gust i no només pel que expliques sino també per com ho ho expliques. I per les fotos, que són molt divertides.

Felicitacions per aquests primers resultats del Lab.

Els Yeast-2-hybrid són com uns P-bodys d'aqui?

Petons,
Pai

Gemma ha dit...

Hola!!!
Vec que només faltava jo per escriure-hi!!! Espero k ja estigui bé el ditet ha de ser molt molest...Ara el que més m'ha agrdat és la foto que ens ensenya el teu ditet surts on la teva cara ja ho diu tot!!!!! Espero k et vagin seguin molt bé els resultats de laboratori!!
kisses!!

Rui ha dit...

Olá afilhada!

Voy passar de hacer comentários sobre el uso de guantes a la llama... ya sé porque los tenias y estoy seguro que no lo harás novamente? Verdad? Bueno,és más fuerte que yo... un comentário solo... la foto esa con el dedito hiceme acordar de algo.... "E.T. fly home" - claro que esto en la version original de la peli,..

Me alegro que empezes a obtener resultados después de las primeras semanas de "preparativos". Continua aprendendo todo sobre los Y2H que ya sabes que me interesa... "Ya hablamos".

Ahora que hice mi papel de "casi posdoc" pasemos al otro tema, mas continuando con los guantes...
que te hice el pobre "llobarro" (robalo, em português) para merecer esa cara y, como bien se fijó tu padre, los guantes eses?! Los sacaste antes de poner el peix en el horno, verdad?

Pués nada, un beso para ti y suerte con todo!

PS: Como resultará obvio a todos, este comentário NO deve servir de ejemplo de como se escribe castellano...

Ignasi ha dit...

Puc certificar que els guants no són els que posteriorment es van encendre sota la flama del Bunsen...

Haig de dir també que el llobarro estava boníssim (tot i que a la foto sembli que sigui el llobarro qui agafa l'Anna més que el contrari :P) i el sopar encantador... però es que la companyia era incomparable (la de l'Anna, no la del llobarro).
Ja ho sé, no soc objectiu!!!!

Kisses and hugs!!!

Ignasi ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Unknown ha dit...

Celebro que el dit es recuperi i que ja siguis capaç d'agafar un peix. Encara que a la foto on "flirtejaves" amb ell estaves mes mona ;-P.

Una abraçada.